Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “İnancından, mezhebinden, meşrebinden, dünya görüşünden ötürü kimseye farklı bir muamelede bulunmadık. Herkese ‘Yunusça’ nazar kıldık. Bilhassa Alevi canlarımızı asla ihmal etmedik” ifadelerini kullandı.
25 Haziran 2026 tarihinde Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen ‘Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması’ programına katılan Erdoğan, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Hakkı Susmaz, Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Müdürü Hasan Doğan, İletişim Başkanı Burhanettin Duran ve Cumhurbaşkanı Dış Politika ve Güvenlik Başdanışmanı Akif Çağatay Kılıç ile birlikte 81 ilden 81 Alevi dedesinin de yer aldığını aktardı.
Erdoğan, burada yaptığı konuşmada “Hicri senemizin ilk ayı, Peygamber Efendimiz’in ‘Allah’ın ayı’ olarak zikrettiği Mah-ı Muharrem’i tebrik ediyorum. Muharrem ayının ülkemiz, milletimiz, İslam alemi ve tüm insanlık için hayırlara vesile olmasını diliyorum. Bu mübarek ayda tuttuğunuz oruçların, ettiğiniz duaların, yaptığınız hayır ve hasenatın Hak katında kabul ve karin olmasını temenni ediyorum” dedi.
Ayrıca, “Şehadetlerinin 1387’nci seneidevriyesinde Serdar-ı Şehidan, Şah-ı Kerbela Hazreti Hüseyin Efendimizi ve 70’i aşkın yol arkadaşını rahmetle, hürmetle yad ediyorum. Kerbela’nın acısını yüreğimizde hala taşıyoruz. Kerbela’nın hüznünü, burukluğunu, gam ve melalini kalbimizin derinliklerinde hala hissediyoruz” şeklinde konuştu.


