TBMM Adalet Komisyonu, ’12’nci Yargı Paketi’ olarak bilinen, ‘Yargının Etkin ve Verimli İşlemesine Yönelik Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi’ni kabul etti. Toplantı, AK Parti İstanbul Milletvekili Cüneyt Yüksel başkanlığında gerçekleştirildi ve yaklaşık 13 saat sürdü.
Teklif, ‘Noterlik Kanunu’ ve ‘Danıştay Kanunu’nda değişiklikler öngörüyor. Ayrıca, hukuk mahkemelerinde duruşmalar arasında süre, kural olarak en fazla 3 ay ile sınırlandırılacak. Hakim, duruşma gününü 3 aydan sonraya erteleyebilecek ancak bu durum zorunlu hallerle sınırlı olacak. 3 ayı aşan erteleme gerekçesi, somut ve olaya uygun bir şekilde duruşma tutanağında belirtilmek zorunda. Yargıtay, temyiz incelemesi sonucunda ilk derece mahkemesi kararını yalnızca görevsizlik veya yetkisizlik nedeniyle bozabilecek. Bölge adliye mahkemelerinin ilk derece mahkemesi sıfatıyla verdiği kararlar için ise görev veya yetki nedeniyle temyiz bozma kararı verilebilecek.
Ayrıca, ‘Adli Tıp Kurumu ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun’da da değişiklikler yapılması planlanıyor. Buna göre, adli tıp ihtisas kurulu başkan ve üyeliklerine atanmak için en az tıpta veya diş hekimliğinde uzmanlık belgesi ya da alanında doktora derecesine sahip olma şartı aranacak. Adli tıp ihtisas kurulu başkan ve üyeleri ile adli tıp grup başkanları ve adli tıp ihtisas dairesi başkanlarının görev süresi 4 yıl olacak. Yeni atanan veya görevlendirilenler, göreve başlayıncaya kadar süresi dolanların görevine devam edecek.
Komisyon toplantısında ayrıca, AK Parti ve MHP tarafından önerge sunuldu. Bu önerge ile kamuoyunda ‘IBAN mağdurları’ olarak bilinen haksız menfaat için banka hesaplarına yönelik düzenlemeler teklife eklendi.


