İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Filistin İçişleri Bakanı Ziyad Hab El-Rih ve beraberindeki heyetle Ankara’da bir araya geldi. Bakan Çiftçi, görüşmeye dair sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda, “Kıymetli kardeşim Filistin İçişleri Bakanı Sayın Ziyad Hab El-Rih ve heyetini Bakanlığımızda ağırladık. Türkiye ile Filistin arasındaki bağ; yalnızca diplomatik ilişkilerle sınırlı değil, ortak tarihimizin, medeniyetimizin ve kardeşliğimizin üzerine inşa edilmiş güçlü bir gönül birlikteliğidir. Bu anlayışla gerçekleştirdiğimiz her buluşmayı, iki kardeş halk arasındaki dayanışmayı daha da güçlendiren kıymetli bir adım olarak görüyoruz. Görüşmemizde; Gazze’de ve işgal altındaki Filistin topraklarında yaşanan insani trajediyi, Filistin halkının ihtiyaçlarını ve kurumlarımız arasındaki iş birliğini ele aldık” ifadelerini kullandı.
Bakan Çiftçi, paylaşımında Ziyad Hab El-Rih’in, Filistin Cumhurbaşkanı Mahmud Abbas’ın, Başbakanın ve Filistin halkının selamlarını ilettiğini belirtti. Ziyad Hab El-Rih, “Filistin davasında Türkiye’nin sarsılmaz sağlam duruşunu tebrik ediyoruz. Yüreğimizi soğutan girişimlerinizi biliyoruz. Tarihsel haklarımızı alana kadar mücadelemize devam edeceğiz” dedi. Ayrıca, Filistin halkına yönelik AFAD, Göç İdaresi Başkanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından sağlanan destekten duydukları memnuniyeti ifade etti. Çiftçi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Filistin davasını bir vicdan, adalet ve insanlık meselesi olarak görmeye devam edeceklerini vurguladı.