Osmaniye’de bir işletmeden satın alınan pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından 53 kişi gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelere başvurdu. Osmaniye Valiliği, olayla ilgili adli ve idari sürecin başlatıldığını, hayati tehlikesi bulunan kimsenin olmadığını açıkladı.
Osmaniye’de bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıları tükettikten sonra rahatsızlanan 53 kişi, zehirlenme şüphesiyle hastanelere gitti. Osmaniye Valiliği, konuya dair yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, kentte faaliyet gösteren bir işletmenin şubelerinden alınan ürünlerin tüketilmesinin ardından bazı vatandaşların rahatsızlanması üzerine ilgili kurumların hemen inceleme başlattığı belirtildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, iş yerleri ile imalathaneden gerekli numuneleri alarak yetkili laboratuvara gönderdi. Olayla ilgili adli ve idari sürecin sürdüğü ifade edildi.
Hastanelere başvuran 53 kişiden 25’inin tedavilerinin ardından taburcu edildiği, 28 kişinin ise sağlık kuruluşlarında tedaviye devam edildiği kaydedildi. Ayrıca, soruşturma kapsamında gözaltına alınan 2 şüphelinin adli kontrol şartıyla serbest bırakıldığı bildirildi.
Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği, kamu hizmetinin en temel mesuliyetidir. İlimizde bir işletmeden kaynaklı yaşanan gıda zehirlenmesi şüphesine ilişkin süreç, ilgili kurumlarımızın eşgüdümünde bütün yönleriyle takip edilmekte olup, hayati tehlikesi olan vatandaşımız bulunmamaktadır. Olaydan etkilenen tüm hemşehrilerimize geçmiş olsun dilek…” ifadelerini kullandı.


