Diyarbakır’da 3 aylık hamile Helin Eren’i (19) öldürdüğü iddiasıyla tutuklu yargılanan Siyabent Şeker (20), SEGBİS ile katıldığı ilk duruşmada mahkemeye gelerek yüz yüze savunma yapmak istediğini belirtti. Sanığın talebi kabul edilirken, Helin’in annesi Kıymet Eren, şikayetçi olduğunu ifade ederek, “Bebeği öldürmekten de yargılansın” dedi.
Olay, 24 Temmuz 2025’te gece saatlerinde Sur ilçesi Çift kapı mevkisinde gerçekleşti. Siyabent Şeker, birlikte yaşadığı hamile Helin Eren’i çağırarak yanında getirdiği tabancayla ateş ederek ağır yaraladı. Hastaneye kaldırılan Helin Eren, yaşamını yitirdi. Olayın ardından kaçan Siyabent Şeker, suç aleti silahla birlikte yakalandı. Helin Eren’in cenazesi, otopsi işlemlerinin ardından Çiftehavuzlar Mezarlığı’nda defnedildi. Siyabent Şeker, işlemlerinin ardından sevk edildiği adliyede tutuklandı.
Siyabent Şeker hakkında Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianame, 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nce kabul edildi. İddianamede, Helin ile Siyabent’in dini nikahla birlikte yaşadıkları, hamile olan Helin’in yaşadıkları geçimsizlik nedeniyle olay tarihinden yaklaşık 1 ay önce Siyabent’ten ayrılarak ailesinin evine döndüğü belirtildi. Bu süreçte maktul ile şüphelinin cep telefonu ve uygulamalar üzerinden iletişime devam ettikleri kaydedildi.
İddianamede, 24 Temmuz 2025’te şüpheli Siyabent’in, maktul Helin’le iletişime geçerek, “Gel yemek ısmarlayayım, sen hamilesin, sana çiçek alacağım” gibi söylemlerle yüz yüze görüşmek için ikna ettiği ifade edildi.


