Türkiye’nin ilk nükleer enerji santrali olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin (NGS) 1’inci güç ünitesindeki inşaat faaliyetlerinin tamamlandığı açıklandı. Akkuyu Nükleer AŞ’den yapılan duyuruya göre, santralin 1’inci ünitesinde tüm inşaat süreçleri sona erdi. Şu anda, ünitenin reaktör tesisinde işletmeye alma sürecinin bir sonraki aşaması olan soğuk ve sıcak testlere hazırlıklar devam ediyor.
Uzmanlar, temsili yakıtın yüklenmesinin ardından koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajını tamamlayarak, reaktör tesisinin soğuk ve sıcak testlere hazırlık sürecindeki önemli bir aşamayı başarıyla gerçekleştirdi.
Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev, Akkuyu NGS sahasını ziyaret etti. Ziyaret sırasında, 1’inci güç ünitesinde yürütülen işletmeye alma çalışmalarını inceledi. Likhachev, reaktör binası merkez salonunu da ziyaret ederek, reaktöre temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi ve reaktör montajının tamamlandığına dair raporlar aldı.
Likhachev, inşaat çalışmalarının tamamlandığını belirterek, “İnşaat çalışmalarının tamamlandığını resmen teyit ediyoruz. Bugün gece saatlerinde reaktörde soğuk hidrostatik testler başladı ve bu çalışmaların önümüzdeki birkaç hafta içinde tamamlanması planlanıyor.” dedi.

