Rosatom Genel Müdürü Aleksey Likhachev, Akkuyu NGS sahasını ziyaret ederek, “Akkuyu NGS’nin 1. güç ünitesinin inşası tamamlandı” açıklamasında bulundu. Ziyaret, 22 Haziran 2026 tarihinde Mersin’de gerçekleştirildi. Likhachev, 1. güç ünitesinde yürütülen işletmeye alma çalışmalarını inceledi.
Saha turu sırasında, Likhachev reaktör binası merkez salonunu ziyaret etti. Burada, reaktöre temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi işleminin ve reaktör montajının tamamlandığına dair raporlar kendisine sunuldu.
Şirketten yapılan açıklamada, “Temsili yakıtın yüklenmesinin ardından uzmanlar, koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajını da tamamladı. Böylece reaktör tesisinin soğuk ve sıcak testlerine hazırlanması sürecindeki en önemli aşamalardan biri başarıyla tamamlanmış oldu” denildi.
Likhachev, inşaat çalışmalarının tamamlandığını resmen teyit ederek, “Bugün gece saatlerinde reaktörde soğuk hidrostatik testler başladı ve bu çalışmaların önümüzdeki birkaç hafta içinde tamamlanması planlanıyor. Ardından işletmeye alma operasyonlarının başlamasına yalnızca birkaç hafta kalacak” ifadelerini kullandı. Likhachev, gerçekleştirilen tüm çalışmaların sonuçlarına göre kapsamlı bir değerlendirme yapılacağını ve son aşamaya ilişkin gerekli düzenlemelerin hayata geçirileceğini belirtti. Bu sürecin, 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresine benzediğini vurguladı.
Artık son düzlüğe girildiğini söyleyen Likhachev, bu aşamada tüm imkanların seferber edilmesi gerektiğini ifade etti.


