Lezita, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından düzenlenen 26. Mükemmelliği Arayış Sempozyumu’nda ‘Analitik Enerji Yönetimi Projesi’ ile ödüllendirildi. İzmir’de gerçekleştirilen etkinlikte, Lezita’nın sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda enerji ve kaynak kullanımında sağladığı önemli iyileştirmeler nedeniyle ‘Yılın Başarılı Ekibi Altın Ödül’üne layık görüldüğü belirtildi.
Lezita’nın hayata geçirdiği Analitik Enerji Yönetimi Projesi, tesis genelindeki enerji ve su tüketimlerinin gerçek zamanlı olarak izlenmesini sağladı. Mevcut ekipmanların değerlendirilmesi ve şirket içindeki bilgi birikiminden yararlanarak geliştirilen sistem, yüksek maliyetlere ihtiyaç duymadan esnek, ölçeklenebilir ve sürdürülebilir bir dijital altyapı oluşturdu.
Proje, enerji ve kaynak kullanımında önemli iyileştirmeler sağlarken, çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine de katkıda bulundu. Tesis içerisindeki kritik 15 noktada yapılan anlık su takibi sayesinde olası kaçakların hızlı bir şekilde tespit edilerek kaynak kayıplarının önüne geçildiği ifade edildi. Ayrıca, birim ürün başına elektrik tüketiminde yüzde 5 iyileştirme hedeflenirken, yıllık yaklaşık 3 bin ton karbon emisyonunun azaltılması öngörüldü.
Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, ödülle ilgili olarak, “Verimliliği artıran ve çevresel etkimizi azaltan projeler, iş yapış biçimimizin ayrılmaz parçasıdır” dedi.


