Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ile telefonda görüştü. Görüşmede, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeler ele alındı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, liderlerin görüşmede Türkiye-İran ikili ilişkileri, bölgesel ve küresel gelişmeleri değerlendirdiği belirtildi.
Görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin sürecin barışla sonuçlanması için gereken desteği sağlayacağını ve müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli olunması gerektiğini vurguladı.
Erdoğan, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemine dikkat çekerek, Türkiye’nin bu hedefi gerçekleştirmek için çalışacağını belirtti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ayrıca Türkiye ile İran arasındaki ticari, mali ve enerji işbirliğini geliştirmek için atılacak adımları sürdüreceklerini ifade etti.


