Ticaret Bakanlığı, 2026 yılının ilk altı ayında gümrüklerde gerçekleştirilen 407 operasyonda toplamda 36 ton 403 kilo uyuşturucu madde ele geçirildiğini bildirdi. Bakanlık, bu açıklamayı ’26 Haziran Dünya Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü’ dolayısıyla yaptı.
Gümrükler Muhafaza ekiplerinin uyuşturucu kaçakçılığıyla mücadeledeki kararlılığı vurgulandı. Açıklamada, “Gümrükler Muhafaza Teşkilatı, uzman personeli ve güçlü istihbarat kapasitesi ile önemli başarılara imza atmış; yüksek miktarlı yakalamalarla ülkemizin sınır güvenliğine katkı sağlamıştır” denildi.
Ayrıca, uyuşturucu kaçakçılığıyla mücadelede operasyonel kapasitenin artırılması amacıyla tüm Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat müdürlüklerinde Narkokim özel ekipleri oluşturulduğu ve bu alandaki teknik çalışmaların güçlendirildiği belirtildi. 2020 yılında ise yakalama olaylarında ele geçirilen suç unsurlarının hızlı analiz edilmesi için Gümrükler Muhafaza Kriminal Laboratuvar Müdürlüğü kuruldu.
Son 3,5 yıl içinde gümrüklerde toplamda 108,7 ton uyuşturucu madde ele geçirildiği de ifade edildi. Gümrükler Muhafaza birimlerinin, gelişmiş teknolojik imkanlar ve uzman personel ile Türkiye’yi hedef alan uyuşturucu kaçakçılığına karşı mücadelesinin sürdüğü kaydedildi.


