Edirne Valiliği, orman yangınlarının önlenmesi için 20 Haziran-15 Ekim 2026 tarihleri arasında ormanlara girişlerin yasaklandığını duyurdu. Yapılan açıklamada, yaz mevsimiyle birlikte artan hava sıcaklıkları, ormanlık alanda yoğun insan ve araç hareketliliği ile kasten veya kusurlu davranışların orman yangınlarına yol açabileceği ifade edildi.
Açıklamada, “Bu nedenlerle ilimizde; 6831 Sayılı Orman Kanunu’nun 74’üncü maddesi ve 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 9. ve 66’ncı maddeleri uyarınca ormanlık alanlara girişlerin 20 Haziran 2026-15 Ekim 2026 tarihleri arasında yasaklanması kararı alınmıştır” denildi.
Edirne sınırları içindeki orman parkları ve tabiat parklarında piknik yapmak, spor ve yürüyüş gibi faaliyetlere izin verilirken, bu alanlar dışındaki ormanlık alanlarda mangal yapmak, tüp kullanmak, kamp yapmak, nargile ve her türlü ateş yakmanın kesinlikle yasak olduğu belirtildi. Ayrıca, orman yasasının 31 ve 32’nci maddesi kapsamında olan köyler/mahalleler başta olmak üzere, orman içi ve bitişiği alanlarda anız, bağ bahçe, zeytinlik ve tarla temizliği gibi nedenlerle ağaç, dal ve her türlü bitki örtüsünün yakılmasının yasak olduğu vurgulandı.