Gazprom Başkanı Aleksey Miller, Çin’in Rus gazına olan ilgisinin devam ettiğini belirterek, bu ülkeyle doğal gaz ihracatında yeni fırsatları değerlendirdiklerini duyurdu. Moskova’da düzenlenen Gazprom’un yıllık hissedarlar toplantısında konuşan Miller, Çinli ortaklarıyla bu alandaki işbirliklerini yoğun bir şekilde sürdüklerini ifade etti.
Miller, Gazprom’un 2025 yılında Çin’in en büyük doğal gaz tedarikçisi olacağını dile getirerek, Sibirya’nın Gücü boru hattı üzerinden yapılan sevkiyatın bir önceki yıla göre yüzde 25 oranında arttığını aktardı. Geçen yıl Çin’e 38,8 milyar metreküp doğal gaz gönderildiğini ve bu miktarın başlangıçta belirlenen seviyenin 800 milyon metreküp üzerinde gerçekleştiğini söyledi.
Ayrıca, Rusya’nın Arktik bölgesindeki enerji kaynaklarının 100 trilyon metreküp seviyesinde olduğunu belirten Miller, Gazprom’un bölgede arama çalışmalarını artırdığını ve Barents Denizi’ndeki Ledovoye ile Kara Denizi’ndeki Leningradskoye sahalarında tespit edilen gaz miktarının yükseldiğini bildirdi.
Miller, küresel doğal gaz tüketiminin 2025 yılında 4,3 trilyon metreküple rekor kıracağını ve bu miktarın 2050 yılına kadar yüzde 30’dan fazla artabileceğini öngördüklerini de sözlerine ekledi. Gazprom, son yıllarda Asya pazarlarına ihracatını artırmayı hedefliyor.

