Elder Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, Türkiye’de elektrik dağıtımında yeni bir döneme geçiş için önümüzdeki 10 yıl içerisinde en az 50 milyar dolarlık bir yatırım gerektiğini açıkladı. Erdeniz, İstanbul’da düzenlediği basın toplantısında, elektrik dağıtım sektörünün mevcut durumu, yatırım öncelikleri ve enerji dönüşümünde şebekelerin rolü hakkında bilgi verdi.
Artan elektrik talebi, yenilenebilir enerji kaynaklarının entegrasyonu, elektrikli araçlar, veri merkezleri, yapay zeka uygulamaları ve sanayideki elektrifikasyon ile dijitalleşme, dağıtım altyapısını stratejik bir yatırım alanı haline getirdiğini ifade eden Erdeniz, enerji dönüşümünün yalnızca üretim kapasitesi ile açıklanamayacağını vurguladı.
Erdeniz, “Enerji dönüşümünün başarısı yalnızca ne kadar yenilenebilir enerji kurduğumuzla değil, bu enerjiyi ne kadar güçlü, akıllı, esnek ve dayanıklı şebekelerle yönetebildiğimizle ölçülecek. Bu nedenle dağıtım şebekeleri enerji dönüşümünün omurgasıdır” dedi.
Türkiye’nin elektrik tüketiminin son 12 yılda yaklaşık yüzde 50 artarak 240 teravatsaatten 361 teravatsaate ulaştığını belirten Erdeniz, Ulusal Enerji Planı’na göre bu rakamın 2035 yılında 510 teravatsaat seviyesine çıkmasının öngörüldüğünü söyledi. Aynı dönemde kurulu gücün 122,5 gigavattan 227 gigavata yükseltilmesi hedefleniyor.


