Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’nde (RTEÜ) 15 fakülte ve 6 meslek yüksekokulundan toplam 2 bin 500 öğrenci mezuniyet sevinci yaşadı. Mezunlar arasında yer alan 54 yaşındaki Selim Koç, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda iki anadal yaparak elektrik ve mekatronik bölümlerini birincilikle bitirdi. Koç, azmiyle törende dikkat çekti. Eğitimin kendisine gençlik aşısı gibi geldiğini belirten Koç, “Okudukça 20 yaş gençleştim, tansiyonum bile kalmadı” dedi.
Rize Yenişehir Kapalı Spor Salonu’nda büyük bir coşkuyla düzenlenen 2025-2026 akademik yılı mezuniyet töreni, sinevizyon gösterimiyle başladı. Halk oyunları ekibi sahne aldı. Protokol konuşmalarının ardından, üniversiteyi ve bölümlerini dereceyle tamamlayan öğrencilere plaketleri takdim edildi. Coşkulu törenin sonunda öğrenciler, keplerini fırlatarak mezuniyetlerini kutladı.
Selim Koç, “Ben normalde 30 yıl önce İstanbul Teknik Üniversitesi’nden mezun oldum. Emekli olduktan sonra tekrar okumaya karar verdim. Hem Mekatronik bölümünde hem de çift anadal programı kapsamında Elektrik bölümünde eğitim gördüm. İki bölümde de birinci oldum; aynı zamanda okul birinciliği ve ikinciliğini de elde ettim. Çok güzel bir duygu. Yaş geçtikçe daha iyi okunduğunu anladım. Yaşım 54 ama 20 yaş gençleştiğimi söyleyebilirim. Okula başladıktan sonra tansiyonum vardı gitti, her şey gitti, adeta yenilendim. Gençlere şunu söylemek istiyorum; okumanın da başarının da yaşı yok” dedi.
Törende kep atan eski Tunca Belediye Başkanı Ahmet Topal (54) ise hayalini gerçekleştirdi.


