Eğitim-Bir-Sen, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla eğitim sisteminin mevcut durumunu, eğitim çalışanlarının sorunlarını, beklentilerini ve çözüm önerilerini kapsamlı bir şekilde değerlendirdi. 25 Haziran 2026 tarihinde Ankara’da yapılan yazılı açıklamada şu ifadeler yer aldı:
“Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) olarak, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla eğitim sisteminin mevcut durumunu, eğitim çalışanlarının sorunlarını, beklentilerini ve çözüm önerilerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik.
“Eğitimin yükünü omuzlayan, yıl boyunca fedakarca emek veren başta öğretmenlerimiz olmak üzere tüm eğitim çalışanlarımıza teşekkür ediyor; öğrencilerimize hayırlı, bereketli ve verimli bir tatil dönemi diliyoruz.
“Yeni eğitim-öğretim yılına daha güçlü, huzurlu ve güvenli bir başlangıç yapılabilmesi için tatil dönemi iyi değerlendirilmeli; öğrencilerimizin geleceğini önceleyen, eğitim çalışanlarının beklentilerine cevap veren kalıcı çözümler vakit kaybetmeden hayata geçirilmelidir.
“Geride bıraktığımız eğitim-öğretim döneminin bütün yönleriyle değerlendirilmesi, eğitim sistemimizin aksayan alanlarının doğru tespit edilmesi ve yeni eğitim-öğretim yılına hazırlık sürecinin kalıcı çözümler üretecek bir anlayışla yürütülmesi büyük önem taşımaktadır.
“Bu eğitim-öğretim yılı, ne yazık ki okulda şiddetin eğitimin başat sorunlarından biri haline geldiği bir dönem olarak anılacaktır. Eğitim kurumlarının güvenli, huzurlu ve sağlıklı bir iklime kavuşturulması ertelenemez bir görev olarak önümüzde durmaktadır.
“Bu dönemde, eğitim çalışanlarını ilgilendiren temel ikincil mevzuatın değiştirildiğine; norm kadro fazlası öğretmenlerin yer değişikliği sür…


