Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Görüşme, 23 Haziran 2026 tarihinde gerçekleşti.
Bakan Kurum, görüşme sonrası yaptığı açıklamada, COP31 hazırlıkları çerçevesinde Türkiye’nin eylem gündemini ele aldıklarını belirtti. Kurum, Guterres ile temiz enerji konusundaki çalışmaları paylaştıklarını ifade ederek, “İklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. İklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık” dedi. Ayrıca, BM Genel Sekreteri’ne yapıcı yaklaşımı ve katkılarından dolayı teşekkür etti.
Bakan Bayraktar ise görüşmede, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları konuştuklarını aktardı. Türkiye’nin enerji politikalarındaki vizyonunu Guterres’e detaylı bir şekilde anlattığını kaydeden Bayraktar, “Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizi aktardık” şeklinde konuştu.