İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Bağdat’ta Iraklı mevkidaşı Fuad Hüseyin ile düzenlediği ortak basın toplantısında, ABD ile imzalanan mutabakat zaptının tüm hükümlerine uyulması gerektiğini vurguladı. Arakçi, mutabakatın İsrail tarafından da kabul edildiğini ifade ederek, “Ne yazık ki Siyonist varlık, Lübnan’a yönelik hava saldırılarını sürdürüyor” dedi.
Arakçi, savaşın sona ermesi için Washington’ın sorumluluk alması ve İsrail’i Lübnan’daki saldırılarına son vermeye zorlaması gerektiğini aktardı. “İsrail’in, Lübnan’da işgal ettiği bölgelerden çekilmesi mutabakat zaptının ilk maddesiydi” şeklinde konuştu.
Hürmüz Boğazı’nın 30 gün boyunca tamamen İran’ın kontrolü altında olacağını belirten Arakçi, “İran ve ABD arasında imzalanan mutabakat zaptıyla ilgili son gelişmeleri Iraklı mevkidaşıma aktardım. Tüm engeller kaldırıldıktan sonra boğazın tam kapasitesi yeniden sağlanacaktır. Bu sorumluluk tamamen İran’a aittir. Başka hiçbir taraf veya devlet bu konuda müdahalede bulunamaz. Herhangi bir müdahale veya tek taraflı eylem durumu daha da kötüleştirecek ve boğazın yeniden açılmasını geciktirecektir” dedi.
Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin ise toplantıda, İran’a yönelik saldırıları kınadı. İran’ın savaş ve saldırganlık hedefi haline gelmesinin üzücü olduğunu belirten Hüseyin, “Körfez’de savaşın ölçeğini genişletmeyi desteklemiyoruz ve İran’a yönelik saldırılara karşıyız. Geçmişte Tahran ile Washington arasında ara buluculuk rolü üstlendik. Sorunların yalnızca müzakerelerle çözülmesi gerek” ifadelerini kullandı.

