Dünya Sağlık Örgütü Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, ‘MV Hondius’ isimli yolcu gemisinde ortaya çıkan hantavirüs salgınıyla ilgili açıklamalarda bulundu. Ghebreyesus, vaka sayısının sabit kaldığını belirterek, “Bu salgını bitirmeye yaklaşıyoruz” ifadelerini kullandı.
Ghebreyesus, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, gemi kaptanı ve mürettebatının büyük bir kısmının karantina sürecini tamamladığını bildirdi. Hastalanan kişilerin 33 ülke ve bölgedeki 600’den fazla temaslısının izlendiğini belirten Ghebreyesus, bu temaslıların yüzde 80’inden fazlasının 42 günlük takip süresini tamamladığını kaydetti. Vaka artışının durduğuna dikkat çeken Ghebreyesus, “Vaka sayısı, 3 ölüm de dahil olmak üzere 13’te sabit kaldı. Bu salgını bitirmeye yaklaşıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
Ayrıca, yolcuların güvenliğini sağlamadaki liderlikleri için Kaptan Jan Dobrogowski ve gemi mürettebatına teşekkür eden Ghebreyesus, salgına müdahalede üstlendikleri rol nedeniyle İspanya, Hollanda, Yeşil Burun Adaları, Güney Afrika ve İngiltere’ye de şükranlarını sundu.