Fransa’da Ebola vakasıyla temas ettiği düşünülen 5 kişi karantinaya alındı. Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist, ülkedeki ilk Ebola vakasıyla ilgili olarak basına açıklama yaptı. Rist, Kongo Demokratik Cumhuriyeti’ndeki insani yardım misyonundan dönen bir doktorda Ebola virüsünün tespit edildiğini belirtti. Söz konusu doktorun deneyimli bir hekim olduğunu ifade eden Rist, uçağa bindiği sırada herhangi bir belirti göstermediğini ve virüsün bulaşıcı olmadığını aktardı.
Uçuş sırasında baş ağrısı şikayeti olan doktorun durumu yetkililere ilettiğini söyleyen Rist, doktorun uçak inişinde hastaneye kaldırıldığını ve 21 günlük karantinaya alındığını bildirdi. Rist, doktorla yakın temasta bulunan kişileri araştırdıklarını vurgulayarak, bu kişilerden 5’inin tedbir amaçlı karantinaya alındığını duyurdu.