İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Filistin İçişleri Bakanı Ziyad Hab El-Rih ve beraberindeki heyetle Ankara’da bir araya geldi. 23 Haziran 2026 tarihinde gerçekleşen görüşmeye ilişkin Çiftçi, sosyal medya üzerinden bir paylaşımda bulundu.
Çiftçi, “Kıymetli kardeşim Filistin İçişleri Bakanı Sayın Ziyad Hab El-Rih ve heyetini Bakanlığımızda ağırladık. Türkiye ile Filistin arasındaki bağ; yalnızca diplomatik ilişkilerle sınırlı değil, ortak tarihimizin, medeniyetimizin ve kardeşliğimizin üzerine inşa edilmiş güçlü bir gönül birlikteliğidir. Bu anlayışla gerçekleştirdiğimiz her buluşmayı, iki kardeş halk arasındaki dayanışmayı daha da güçlendiren kıymetli bir adım olarak görüyoruz.” dedi.
Görüşmede, Gazze’de ve işgal altındaki Filistin topraklarında yaşanan insani trajedilerin yanı sıra Filistin halkının ihtiyaçları ve iki ülke arasındaki iş birliği konuları ele alındı.
Bakan Çiftçi, paylaşımında Ziyad Hab El-Rih’in, Filistin Cumhurbaşkanı Mahmud Abbas’ın selamlarını ilettiğini ve “Filistin davasında Türkiye’nin sarsılmaz sağlam duruşunu tebrik ediyoruz. Yüreğimizi soğutan girişimlerinizi biliyoruz. Tarihsel haklarımızı alana kadar mücadelemize devam edeceğiz.” ifadelerini aktardığını belirtti.
Ziyad Hab El-Rih, Türkiye’nin AFAD, Göç İdaresi Başkanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü aracılığıyla Filistin halkına sağladığı destekten duyduğu memnuniyeti de dile getirdi. Çiftçi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, Filistin davasını bir vicdan, adalet ve insanlık meselesi olarak görmeye devam edeceklerini vurguladı.


