Çatalca, Kuzey Marmara Otoyolu’nda seyir halindeki elektrikli otomobilin motor kısmında yangın çıktı. Kısa sürede aracı saran alevler, itfaiye ekipleri tarafından söndürüldü. Otomobilin sürücüsü İsmail Yiğit, “Ailemi bir buçuk dakika arayla kurtardım. Allah’tan arkamızda bizimle birlikte seyreden bir arkadaşımız vardı. Dumanları gördük, hemen emniyet şeridine çektik” şeklinde konuştu.
Yangın, saat 21.45 sıralarında Kuzey Marmara Otoyolu Nakkaş mevkiinde meydana geldi. İddiaya göre, İsmail Yiğit, ailesiyle birlikte 34 MYK 987 plakalı elektrikli otomobiliyle Marmaraereğlisi’nden İstanbul’a doğru yola çıktı. Bir süre sonra motor bölümünden dumanların yükseldiğini gören Yiğit, aracı emniyet şeridinde durdurarak ailesini tahliye etti. Sürücü Yiğit, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ihbarda bulunarak arkasında seyir halindeki arkadaşıyla birlikte yangına müdahale etmeye çalıştı. İhbar üzerine olay yerine itfaiye, sağlık ve jandarma ekipleri sevk edildi. Otomobilin tamamını saran alevler, itfaiye ekiplerinin müdahalesi ile söndürüldü. Yangın nedeniyle paniğe kapılan Yiğit’in eşi ve iki çocuğu, olay yerindeki ilk müdahalenin ardından tedbir amaçlı ambulansla hastaneye götürüldü. Yanan otomobil demir yığınına dönerken, yangının ilk anları, araçtakilerin kurtulması ve aracın alev alev yandığı anlar cep telefonu kamerasıyla kaydedildi.
Ölümden son anda kurtulduklarını belirten İsmail Yiğit, “Aracım 2025 model, mart çıkışlı ve 29 bin kilometrede. 6 ay önce yetkili servisten garantili arabam” ifadelerini kullandı.