Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremde 42 kişinin hayatını kaybettiği Bad-ı Saba Konutları ile ilgili olarak 2 kamu görevlisine dava açıldı. Söz konusu davada, kamu görevlileri ‘Bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma’ suçlamasıyla 22 yıl 6 ay hapis cezası istemiyle yargılanacak.
Güneşevler Mahallesi’ndeki Bad-ı Saba Konutları’nın A ve C blokları, 6 Şubat’ta gerçekleşen ilk depremde yıkılmıştı. Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma tamamlandı. Soruşturma sonucunda, binanın yapıldığı dönemde zemin etüt raporlarını onaylayan ve yeni yapı ruhsatını düzenleyen Dulkadiroğlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdür Vekili A.Ö. ile İmar ve Şehircilik Müdür Yardımcısı S.B. hakkında iddianame hazırlandı.
İddianamede, A.Ö. ve S.B.’nin görevlerinde ihmal göstererek mevzuat hükümlerine aykırı yapı projelerine onay verdikleri ve bu sebeple binanın yıkılmasında kusurlarının bulunduğu ifade edildi. Türkiye’nin deprem kuşağında olduğu göz önünde bulundurularak, şüphelilerin eylemlerinin sonuçlarını öngörmesi gerektiği, ancak bunu yapmadıkları belirtildi.
Ayrıca, iddianame, 42 kişinin öldüğü ve 17 kişinin yaralandığı Bad-ı Saba Konutları’nın yıkılmasıyla ilgili tutuklu müteahhit Şahin Avşaroğlu ile tutuksuz sanıkların davasıyla birleştirildi.


