Kanal D’nin beğenilen programı Kuralsız Sokaklar, bu haftaki bölümünde izleyicileri önce Doğu Afrika’ya, ardından Kolombiya’ya götürdü. Kenya’da zor şartlar altında yaşayan halk, Türkiye’ye dair “Yardıma ihtiyacı olan insanlara el uzatan bir toplum. Çok defa bu bölgeye gelip Müslüman insanlara yardım eden Türkler oldu. İhtiyaç sahiplerine yemek verdiler. Çok iyi insanlardı. Çevredeki arkadaşlarımıza destek oldular” şeklinde ifadelerle duygusal anlar yaşattı. Kenyalı çocukların futbolcu Arda Güler’e olan sevgilerini dile getirdiği anlar da izleyenleri etkiledi.
Programın ilk durağı, Kenya’nın başkenti Nairobi’ye yaklaşık 10 kilometre mesafedeki Kibera Mahallesi oldu. Doğu Afrika’nın en büyük ve en yoksul gecekondu bölgelerinden biri olarak bilinen Kibera’da, çöpler arasında oyun oynayan çocuklar ve derme çatma barakalarda yaşam mücadelesi veren ailelerin görüntüleri izleyicileri derinden etkiledi.
Mahalle sakinlerinin, geçmişte Türklerin yaptığı yardımları unutmadığı gözlemlenirken, Mert Öztürk ile bölge halkı arasında yaşanan samimi diyaloglar programa duygusal anlar kattı. Türkiye hakkında konuşan bir kişi, özellikle yardım faaliyetlerine dikkat çekerek, “Türkiye’yi İstanbul’u, Ankara’yı biliyorum. Türk insanlarını inanılmaz yardımsever olarak tanıyoruz. Bize göre siz çok yardım eden, hayırsever bir toplumsunuz. Özellikle Müslüman topluluklara çok yardımınız dokunuyor. Burada sizi yardımsever insanlar olarak biliyoruz” dedi. Kenyalı çocuklar, futbolcu Arda Güler’e de selam göndermeyi unutmadı.
Programın ikinci rotası Kolombiya’nın turistik şehirlerinden Cartagena oldu.

