İran Dışişleri Bakanlığı, ABD’nin ülkenin güney kıyılarına yönelik gerçekleştirdiği hava saldırılarını kınadı. Bakanlık, bu durumun Birleşmiş Milletler Şartı’nın ve 18 Haziran’da imzalanan mutabakat zaptının açık bir ihlali olduğunu duyurdu.
Açıklamada, ABD ordusunun dün akşam İran’ın güney kıyılarındaki kıyı gözetleme tesislerini hedef alan saldırıları eleştirildi. Bu eylemlerin, BM Şartı’nın 2’nci maddesinin 4’üncü fıkrası ile mutabakat zaptının birinci maddesini ihlal ettiği vurgulandı. Ayrıca, İsrail’in ABD ile koordineli olarak Lübnan’a saldırdığı ve bunun da anlaşmayı ihlal ettiği ifade edildi.
Açıklamada, BM Şartı’nın 51’inci maddesi uyarınca İran’ın meşru müdafaa hakkına dikkat çekildi. Ülkenin egemenliği, güvenliği ve ulusal çıkarlarının tüm güçle savunulacağı belirtildi. “İran Silahlı Kuvvetleri’nin ABD güçlerine ait hedeflere yönelik savunma amaçlı saldırıları bu temelde gerçekleştirilmiştir” denildi. Meydana gelen durumun sonuçlarından ABD ve bu saldırılara suç ortaklığı yapan tarafların sorumlu olduğu kaydedildi.
Bakanlık, Basra Körfezi’nin güneyindeki ülkelere iyi komşuluk ilkelerine uyma çağrısı yaptı. Ayrıca, topraklarının ve imkanlarının İran’a yönelik saldırılarda kullanılmasının engellenmesi gerektiği uyarısında bulunuldu. BM Genel Sekreteri, BM Güvenlik Konseyi ve diğer uluslararası kurumlara, ABD’nin uluslararası hukuku ihlal etmesi karşısında sessiz kalmamaları ve bölgesel barış ile güvenlik konusundaki sorumluluklarını yerine getirmeleri çağrısı yapıldı.

