Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen İhracatın Şampiyonları Ödülleri’nde e-ihracat kategorisinin birincisi, üst üste üçüncü kez Trendyol oldu. Trendyol Grubu Başkan Yardımcısı Sinan Cem Şahin, ödülü Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin elinden aldı.
İstanbul’da gerçekleştirilen ödül töreni, Dünya KOBİ Günü öncesinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla yapıldı. Trendyol, e-ihracat kategorisinde ‘E-İhracat Şampiyonu’ unvanını elde etti. Ödül, Sinan Cem Şahin’e takdim edildi.
Trendyol’dan yapılan açıklamada, yerli üretici ve KOBİ’leri küresel pazarlara bağlayan e-ihracat altyapısıyla ‘Made in Türkiye’ etiketli ürünlerin dünya genelinde ulaştırıldığı belirtildi. Her gün 200 binden fazla ürünü Avrupa ve Asya’daki 35 ülkede 10 milyonu aşkın müşteriyle buluştururken, iş ortaklarının e-ihracat hacminin geçen yıl 1,5 milyar doları aştığı ifade edildi. 2022 yılından bu yana yerli üretimi e-ihracatla Orta ve Doğu Avrupa, Körfez bölgesi ülkeleri ve Azerbaycan’a ulaştırdığı kaydedildi.
Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, e-ihracatı Türkiye’nin sürdürülebilir büyümesi için stratejik bir kaldıraç olarak gördüklerini belirtti. İnan, platformları üzerinden faaliyet gösteren satıcıların önemli bir bölümünün küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluştuğunu vurguladı.
