Aksaray’da yaşayan 71 yaşındaki Nurettin Arıbaş, eşi ve kızının tavsiyesi üzerine üniversite sınavına girerek sosyoloji bölümünü kazandı. İki çocuk babası Arıbaş, mezuniyet sevinci yaşadı. 40 yıl önce işletme fakültesinden mezun olup hayata atılan emekli bankacı, mezuniyet töreninde gözyaşlarına boğuldu. Arıbaş, “Bölümün en yaşlısı olarak bana plaket verdiler, özel hediyeler verdiler. Beni onore ederek salonda 2-3 bin kişiye tanıttılar. Beni alkışladılar. Bu gerçekten şahane bir duyguydu. Ben de çok duygulandım” dedi.
2023 yılında Aksaray Üniversitesi Sosyoloji bölümüne başlayan Arıbaş, 13’üncü olarak mezun oldu. 14 yıl önce banka müdürü olarak emekli olan Arıbaş, “33 yıl bir bankada çalıştıktan sonra emekli oldum. Ailem üniversiteye gitmemi tavsiye etti. Ben de onların teşvikiyle girdim. Sosyoloji bölümüne 2023 yılında girip sene kaybetmeden 27-30 kişilik sınıfta 13’üncü sırada bitirdim. Üniversiteyi bitirmemde eşim Güler’in çok yardımı oldu. Sosyoloji bölümü olduğu için bazen anket yapıyorduk. Birçok konuyu eşimle çözdüm” diye konuştu.
Mezuniyet töreninde kendisine yapılan sürprizden memnuniyet duyduğunu belirten Arıbaş, “Bana sürpriz yapmışlar. Bölüm başkanımız bölümün en yaşlısı olarak bana plaket verdiler, özel hediyeler verdiler. Beni onore ederek salonda 2-3 bin kişiye tanıttılar. Beni alkışladılar. Bu gerçekten şahane bir duyguydu. Ben de çok duygulandım” ifadelerini kullandı.