1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Enerji Bakanlığı, verimli enerji kullanan işletmelere hibe desteği sağlıyor

Enerji Bakanlığı, verimli enerji kullanan işletmelere hibe desteği sağlıyor

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artıran işletmelere enerji faturalarının yüzde 30'u kadar hibe desteği verecek.

featured
Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından başlatılan destek programı ile spesifik enerji tüketimlerini veya karbon emisyon yoğunluğunu en çok azaltan sanayi tesisleri ve işletmelere, enerji faturalarının yüzde 30’u kadar hibe desteği sağlanacak. 27.06.2026 – 11:46 | Son Güncellenme: 27.06.2026 – 11:46 | ANKARA, (DHA) – Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre; enerji verimliliğini artırmak, işletmelerin üretim maliyetlerini düşürmek, uluslararası rekabet gücünün korunmasına katkı sağlamak ve düşük karbonlu ekonomiye geçişi hızlandırmak amacıyla yeni bir destek mekanizması hayata geçiriliyor. Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı kapsamında sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler; belirlenen referans döneme göre enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimlerini veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltmaları halinde enerji faturalarının yüzde 30’u kadar hibe desteği alabilecek. Belirlenen performans kriterlerini karşılayan işletmelerin, başvuru yapılan yıldaki enerji giderinin yüzde 30’u nakdi hibe olarak verilecek. EKA Destek Programı kapsamında verilecek destek miktarı üst limiti 2026 yılı için 18 milyon 61 bin 775 TL olarak belirlendi. Destek miktarı, her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenecek. İşletmeler başvurularını e-Devlet entegrasyonuyla çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek.

Türkiye, COP31’e ev sahipliği yapmaya hazırlanırken Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı da yeni başlatacağı bu destek programıyla COP31 hedeflerine katkı sunacak. Normal şartlar altında EKA Destek Programı ile destek vermek için işletmelerin enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimlerini veya karbon emisyon yoğunluğunu inceleyecek olan bakanlık, COP31’in gerçekleşeceği bu yıla özel olarak ‘karbon emisyonu’…

Enerji Bakanlığı, verimli enerji kullanan işletmelere hibe desteği sağlıyor
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Bizi Takip Edin
Giriş Yap

Beyaz Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.