Sağlık Bakanlığı, 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle yaz tatiline giren çocukların beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktiviteleri için önerilerde bulundu. Bakanlık, yazılı açıklamasında, “Karnelerin alınmasıyla birlikte başlayan yaz tatili, eğitim öğretim yılını geride bırakan çocukların dinlenmelerinin yanı sıra fiziksel, ruhsal ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesi açısından büyük bir fırsattır. Tatil boyunca ekran sürelerinin dengelenmesi, düzenli uyku, doğru beslenme ve sosyal aktivitelerin teşvik edilmesi; çocukların yeni döneme sağlıklı ve güçlü bir başlangıç yapmaları için önemlidir” ifadelerine yer verdi.
Ailelerin, karne alan çocuklara koşulsuz sevgi ve güven duygusunu hissettirmesinin önemine de dikkat çekildi. Karne notlarının bir eleştiri unsuru olarak görülmemesi gerektiği, bunun yerine gelişim fırsatı olarak değerlendirilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca, çocukların yalnızca akademik başarılarına değil, yıl boyunca gösterdikleri çaba ve sorumluluk bilincine odaklanılması gerektiği belirtildi. Yeni eğitim öğretim dönemine ilişkin hedeflerin ise çocukların yaşına ve potansiyeline uygun, baskı oluşturmayan bir yaklaşımla planlanması gerektiği ifade edildi.
Yaz tatilinde internet, televizyon ve oyun sürelerinin günlük yaşam aktivitelerini aksatmayacak şekilde sınırlandırılması gerektiği vurgulandı. “Ekran kullanımına ilişkin kurallar ailece belirlenmelidir. Uyku saatinden en az bir saat önce ekran kullanımı sonlandırılmalı, yemek masası ve yatak odası ekrandan bağımsız alanlar olarak düzenlenmelidir” denildi. Ayrıca, çocukların her gün en az 60 dakika açık havada fiziksel olarak aktif olmalarının teşvik edilmesi gerektiği belirtildi. Çocukların, güneş ışınlarının en dik geldiği 11.00-16.00 saatleri arasında koruyucu önlemler olmadan dışarı çıkarılmamaları gerektiği ifade edildi.