Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ilk ve ortaöğretim okullarında eğitim gören yaklaşık 18 milyon öğrenci, karnelerini alarak yaz tatiline girdi. 2026-2027 eğitim öğretim yılının ilk ders zili 14 Eylül’de çalacak. Öğrenciler, 2025-2026 eğitim öğretim yılının yorgunluğunu atmak üzere karnelerini almak için okula geldi.
Bazı aileler de çocuklarının heyecanına katılarak karne törenlerine eşlik etti. Öğrenciler, bir sonraki eğitim döneminde buluşmak üzere öğretmenleriyle vedalaştı. İlkokul 1 ve 2. sınıf öğrencilerine karne yerine sosyal-duygusal öğrenme becerilerini içeren “gelişim raporu” verildi. Ortaokul 5 ve 6. sınıf ile lise hazırlık sınıfı, 9 ve 10. sınıf öğrencilerine ise karneyle birlikte “gelişim raporu” sunuldu.
Ankara Çankaya Canan Özbağı Hürriyet İlkokulu’nda düzenlenen törende, gelişim raporunu alarak 1. sınıfı tamamlayan Buğra Çınar, çok mutlu olduğunu ifade etti. Çınar, “Tatilde çok eğleneceğim ama okullar kapandığı için biraz üzüleceğim.” dedi. Tatilde oyunlar oynayacağını, bisiklet süreceğini ve denize gireceğini belirten Çınar, ikinci sınıfa geçeceği için heyecanlı olduğunu aktardı.