Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, eğitim politikalarını istişare ve ortak akıl anlayışıyla geliştirmeye devam edeceklerini duyurdu. Tekin, “Eğitimin nabzını sahada tutmaya, uygulamaları yerinde görmeye ve kararlarımızı yerinde gözlem ve değerlendirmeler ışığında şekillendirmeye devam ettik” ifadelerini kullandı.
25 Haziran 2026 tarihinde, 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla bir mesaj yayımlayan Tekin, öğrencilere, öğretmenlere, okul yöneticilerine ve velilere emekleri için teşekkür etti. Eğitim faaliyetinin uzun vadeli sonuçlar doğurduğunu belirten Tekin, “Bu yolculukta her gün sınıflarına umut taşıyan öğretmenlerimizin, çocuklarının yanında duran velilerimizin ve öğrenme azminden vazgeçmeyen öğrencilerimizin gayreti bizim için son derece kıymetlidir” dedi.
Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uygulanmasında ikinci yılı geride bıraktıklarını vurguladı. Eğitimde önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirten Tekin, “Eğitim canlı ve dinamik bir süreçtir. Gelişen şartlara, ihtiyaçlara ve tecrübelere göre sürekli değerlendirilmesi ve güncellenmesi gerekir” şeklinde konuştu. Öğretmenler, okul yöneticileri, akademisyenler ve velilerden gelen görüşleri titizlikle değerlendirdiklerini ifade etti.