Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 30’uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı’na başkanlık etti. Toplantı, 25 Haziran 2026 tarihinde Ankara’daki Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Reşat Moralı Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. Toplantıda, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi’ne yönelik hazırlıklar ele alındı.
Bakan Işıkhan, burada yaptığı konuşmada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde son 24 yılda iş sağlığı ve güvenliği alanında önemli reformlar gerçekleştirildiğini belirtti. “Mevzuat altyapımızı güçlendirdik. Denetim kapasitemizi artırdık. İş sağlığı ve güvenliği profesyonelinin sayısını artırdık. İşverenlerimizin ve çalışanlarımızın farkındalığını geliştirmeye yönelik kapsamlı çalışmalar yürüttük. Ama en önemlisi 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile ülkemiz, bu alanda tarihinin en kapsamlı dönüşümlerinden birini gerçekleştirmiştir. Bugün artık iş sağlığı ve güvenliği, kamu ve özel sektör ayrımı gözetmeksizin tüm çalışma hayatını kapsayan temel bir politika alanı haline gelmiştir” dedi.
Işıkhan, Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi’nin Türkiye’de sosyal diyaloğun en önemli ve kapsamlı platformlarından biri olduğunu vurguladı. 2005 yılında kurulan Konsey’in, bugüne kadar iş sağlığı ve güvenliği alanında yürütülen politikaların şekillenmesinde önemli roller üstlendiğini ifade etti.


