Van’ın Edremit ilçesinde, ölen bir köpekte kuduz vakası tespit edilmesi üzerine 7 mahallede karantina uygulamaları başlatıldı. 13 Haziran 2026’da, Yeni Cami Mahallesi Muhtarı Naci Coşkun, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bir evin bahçesinde ölü bir köpek bulunduğunu bildirdi. Ekipler, köpekten numune alarak Elazığ Veteriner Kontrol Enstitüsü’ne gönderdi. Yapılan incelemede, köpeğin kuduz olduğu belirlendi. Bunun üzerine İlçe Kaymakamlığı başkanlığında toplanan İlçe Hayvan Zabıta Komisyonu, 7 mahallede karantina uygulamasına karar verdi.
Edremit Belediyesine bağlı Zabıta Müdürlüğü ekipleri, mahallelerde önlemler alarak sık sık uyarı anonsları yaptı. Edremit Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, Yeni Camii Mahallesi merkezli gelişen vaka nedeniyle halk sağlığını korumak ve hastalığın yayılmasını önlemek amacıyla çeşitli önlemlerin alındığı ifade edildi.
Karantina tedbirleri kapsamında Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahalleleri karantina bölgesi ilan edildi. İkinci bir emre kadar bu mahallelerde tüm hayvan hareketleri durduruldu. Kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin sokaklarda serbest dolaşması yasaklandı. Hayvanların işletme, ahır, barınak veya kapalı alanlarda muhafaza edilmesi gerektiği belirtildi.
Açıklamada, evcil hayvan sahiplerinden kedi ve köpeklerini başıboş bırakmamaları, sahipsiz hayvanlarla temastan kaçınmaları ve aşırı salya akıtan, saldırgan davranışlar sergileyen hayvanlar için ihbarda bulunmaları istendi.


