NATO Genel Sekreteri Mark Rutte, “İran hiçbir şekilde nükleer silah kapasitesine sahip olmamalı” dedi. 25 Haziran 2026 tarihinde, ABD’de Beyaz Saray’da Donald Trump ile gerçekleştirdiği görüşmenin ardından gazetecilere açıklamalarda bulundu. Rutte, görüşme sırasında, Ankara’da yapılacak NATO Zirvesi ve Avrupa ile Kanada’nın savunma harcamalarının artırılması konularını ele aldıklarını belirtti.
Rutte, NATO ülkelerinin İran’ın nükleer silaha sahip olmaması konusunda ortak bir tutum benimsediğini ifade ederek, İran’ın nükleer silah edinmesinin tüm dünya için bir tehdit oluşturacağını savundu. Ayrıca, Trump’ın NATO’ya bağlılığını sürdürdüğünü vurgulayan Rutte, “ABD Başkanı Trump, müttefiklerden savunma harcamalarını artırmalarını bekliyor” şeklinde konuştu.