Cumhurbaşkanı Erdoğan, Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki ile gerçekleştirdiği ikili görüşmenin ardından ortak bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda Erdoğan, Polonya ile 6 asrı aşan tarihi ilişkilerden güç alarak iki müttefik ve stratejik ortak olarak iş birliğini her alanda geliştirdiklerini ifade etti. “Bugünkü istişarelerimizde bu irademizi tekrar teyit ettik. Atacağımız müşterek adımları değerlendirdik. Görüşmelerimizde ticaretten yatırımlara, savunma sanayinden enerji ve beşeri ilişkilere kadar birçok başlıkta fikir alışverişinde bulunduk” dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “10 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefimize erişmemizin ardından 15 milyar dolarlık hedef belirledik. Yeni hedefimiz doğrultusunda çalışmaya devam ediyoruz. Polonya yaklaşık 9 milyar dolar tutarındaki projeyle müteahhitlik firmalarımızın en faal olduğu ülkeler arasında yer alıyor. Bu projelerin sayısının daha da artmasını temenni ediyoruz” şeklinde konuştu. Erdoğan, Polonya ile ulaştırma alanında da potansiyel iş birliği fırsatları bulunduğunu belirtti. Ayrıca, stratejik ortak oldukları Üç Deniz Girişimi’nin bu konuda önemli bir platform sunduğunu vurguladı. Savunma sanayi konusunun da ikili iş birliğinin önemli gündem maddelerinden biri olduğunu ifade eden Erdoğan, geçmişte İHA’lar ve diğer savunma projeleri alanında önemli ortaklıklar kurduklarını hatırlattı. Avrupa’nın güvenlik ve savunma mimarisinde iki NATO müttefiki olarak iş birliğini güçlendirmek için çalıştıklarını belirtti.