Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra’da Enerji Dönüşümü Diyaloğu Toplantısı’na katıldı. Kurum, “Türkiye olarak Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde şehircilikten afet yönetimine, yenilenebilir enerjiden Sıfır Atık’a, sanayi dönüşümünden dirençli altyapıya kadar birçok alanda önemli tecrübeler elde ettik. Ve elde ettiğimiz bu tecrübeyi COP31’in ortak aklına taşımak istiyoruz” dedi.
Etkinlikler, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında başladı. Toplantı, COP31 Başkanlığı ve Uluslararası Enerji Ajansı ortaklığında düzenlendi. Toplantıya, Uluslararası Enerji Ajansı İcra Direktörü Fatih Birol, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, COP29 Başkanı ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı İklim Konuları Özel Temsilcisi Muhtar Babayev, COP30 Başkanı Andre Correa do Lago, COP32 Başkanı ve Etiyopya Dışişleri Bakanı Gedion Timothewos ile birçok ülkeden bakanlar katıldı.
Bakan Kurum, konuşmasında COP31 Başkanlığı sürecinde Uluslararası Enerji Ajansı ile iş birliğine vurgu yaptı. “Uluslararası Enerji Ajansı’nın veri gücü ile COP31 Başkanlığımızın siyasi iradesinin buluşması çok önemli. Çünkü artık iklim diplomasisinin en büyük ihtiyacı, iddialı cümlelerden çok ölçülebilir yol haritalarıdır. Bu yüksek düzeyli diyaloglar, COP31’e giden yolda ortak iradeyi güçlendirmek ve üzerinde birlikte ilerleyeceğimiz planı şekillendirmek açısından büyük önem taşıyor” ifadelerini kullandı.
Bakan Kurum, Paris’te gerçekleşen ilk toplantıda COP31 Eylem Gündemi başlıklarından biri olan elektrifikasyonu ele alacaklarını belirtti.


