Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, enerji dönüşümü ve enerji güvenliğinin birlikte ilerlemesi gerektiğini vurgulayarak, “Türkiye, ortak geleceğimize liderlik etmeye, iş birliği yapmaya ve yatırım yapmaya hazırdır” dedi.
Bakan Bayraktar, Londra’da düzenlenen COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısına katıldı. Toplantıya, COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile farklı ülkelerden bakanlar da iştirak etti. Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol, toplantıya moderatörlük yaptı.
Burada yaptığı konuşmada, son yıllarda Covid-19 pandemisi, tedarik zincirindeki aksamalar, ticaret savaşları, doğal afetler, Ukrayna ve İran’daki savaşlar gibi birçok krizin yaşandığını belirten Bayraktar, “Bu bölgesel çatışmalar hiçbir zaman sadece tek bir coğrafyayla sınırlı kalmamaktadır. Sonuçları tüm küresel ekonomide hissedilmektedir. Enerji sektörü bu bakımdan en kırılgan sektörlerin başında gelmektedir. Bu nedenle enerji güvenliği bir kez daha tartışmaların merkezine yerleşmiştir” diye ifade etti.
Tüketimdeki ani artışla birlikte ‘elektrik çağına’ girildiğini belirten Bakan Bayraktar, geçen yıl küresel enerji talebinin yüzde 1,3 oranında büyüdüğünü, elektrik talebinin ise bu hızın iki katından daha fazla arttığını kaydetti. Bayraktar, “Bu devasa artış; elektrikli araçlar, veri merkezleri, artan soğutma talebi ve modern ekonomilerimizin hızlı elektrifikasyonu tarafından tetiklenmektedir” dedi.


