Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, “2002’den bugüne kamuda engelli istihdamında 15 kat artış sağlayarak 83 bin 98 engelli bireyin kamuya yerleştirilmesini sağladık” dedi.
Bakan Göktaş, Ankara’da düzenlenen ‘Engelli Hakları Ulusal Eylem Planı (2026-2030) Çalıştayı’na katıldı. Burada yaptığı konuşmada, engelli politikalarına yaklaşımın yalnızca ihtiyaçlar, destekler ve hizmetler üzerinden değerlendirilmesinin eksik kalacağını belirtti. Göktaş, “Asıl gördüğümüz şey, insanın sahip olduğu büyük potansiyeldir. Her bireyin hayata kattığı bir değer, taşıdığı bir tecrübe, ortaya koyabileceği bir kabiliyet vardır. Bizim sorumluluğumuz, bu değerin görünür olacağı, bu kabiliyetin gelişeceği, bu tecrübenin toplumsal hayata yön vereceği imkanları oluşturmaktır” ifadelerini kullandı.
Engelli politikalarını bir sosyal hizmet alanı olarak değil, insan sermayesini, toplum dayanışmasını ve ortak yaşam kültürünü büyüten stratejik bir alan olarak değerlendirdiklerini vurgulayan Göktaş, “Engelli bireylerin her alanda daha fazla yer alması sadece bireysel hayatları zenginleştirmez; toplumun bakışını genişletir, kurumların kapasitesini artırır, hizmet kalitesini yükseltir, birlikte yaşama kültürünü derinleştirir” dedi.
Bakan Göktaş, engelli politikalarının insanı merkeze alan kalkınma anlayışının en canlı göstergelerinden biri olduğunu belirterek, “Engelli bireyleri yalnızca korunması gereken kişiler olarak konumlandıran dil, onları pasif bir noktaya iter. Oysa güçlü bir politika dili, engelli bireyi hayatın öznesi olarak görür; eğitim alan, çalışan, üreten, karar veren, katkı sunan, yön gösteren, ilham veren etkin bir birey olarak değerlendirir” şeklinde konuştu.


