İran heyeti, Umman’da Sultan Heysem Bin Tarık ile bir araya geldi. İran Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ve İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, El Baraka Sarayı’nda kabul edildi. Görüşmede, İran-ABD müzakerelerindeki son gelişmeler masaya yatırıldı.
Umman Dışişleri Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, görüşmenin başlangıcında Kalibaf, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan’ın selamlarını iletti ve Umman’ın bölgedeki diyalog ve barışı destekleyen yapıcı rolünü takdir ettiklerini belirtti.
Görüşmede, Umman Sultanı Heysem Bin Tarık’ın İran heyetinden müzakerelere dair detaylı bilgi aldığı kaydedildi. Sultan, müzakerelerin başarılı bir şekilde sonuçlanarak Hürmüz Boğazı’nda seyrüsefer güvenliğinin sağlanması ve nükleer mesele başta olmak üzere askıda kalan tüm sorunların barışçıl ve kalıcı bir çözüme kavuşturulması yönündeki temennilerini dile getirdi. Ayrıca, Sultan Bin Tarık’ın, İran lideri Mücteba Hamaney ile Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan’a selamlarını ileterek İran halkına güvenlik, istikrar ve refah dileklerinde bulunduğu ifade edildi.


