Bakan Ömer Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile Ankara’da bir görüşme gerçekleştirdi. 23 Haziran 2026 tarihinde yapılan görüşmede, ticaret, yatırımlar, müteahhitlik, serbest bölgeler, madencilik, tarım ve hayvancılık, sivil havacılık, sağlık, turizm ve lojistik gibi iş birliği alanları ele alındı.
Bakan Bolat, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Türkiye ile Moğolistan arasındaki ilişkilerin son dönemde karşılıklı üst düzey ziyaretlerle ivme kazandığını belirtti. İlişkilerin, stratejik ortaklık vizyonu doğrultusunda her alanda daha da güçlenmesinden memnuniyet duyduğunu ifade etti. Ayrıca, tarihi ve kültürel bağların sağladığı güçlü zemin üzerinde ekonomik ve ticari iş birliğini somut projelerle daha ileri taşımaya yönelik ortak iradelerini teyit ettiklerini vurguladı.
Bolat, 2025 yılında 104,7 milyon dolar seviyesinde gerçekleşen ticaret hacimlerini yakın dönemde 500 milyon dolara çıkarma hedeflerini de yineledi.
Bakan Bolat, Türk firmalarının Moğolistan’daki yatırımlarını ve müteahhitlik projelerini artırmayı, özellikle “Yeni Karakurum Şehri” başta olmak üzere stratejik altyapı projelerinde daha güçlü iş birlikleri geliştirmeyi arzuladıklarını belirtti. Ayrıca, ülkeler arasında tesis edilen stratejik ortaklığın ticaretten yatırımlara, ulaştırmadan sanayiye kadar geniş bir yelpazede yeni fırsatlar ortaya çıkaracağına inandığını ifade etti.


