İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, Hürmüz Boğazı’nın yönetiminin savaş öncesindeki durumuna geri dönmeyeceğini ifade etti. Kalibaf, “Elbette uluslararası düzenlemelere uyulacak, ancak Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek” dedi.
Kalibaf, ABD ile İsviçre’de gerçekleştirilen müzakerelerin ardından uçakta yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı’nın uluslararası deniz trafiğine açılmasından yana olduklarını belirtti. “Umarım boğazı geçişler açısından yeniden işlevsel hale getirebilir ve hem bölgesel hem de küresel ekonomiye yeniden refah kazandırabiliriz” ifadelerini kullandı.
Ayrıca, İsviçre’deki görüşmelerde Hürmüz Boğazı, Lübnan, petrol muafiyeti ve dondurulmuş fonların serbest bırakılması konularında iyi kazanımlar elde ettiklerini vurgulayan Kalibaf, çalışmalarının henüz başında olduklarını ve çabalarını sürdürmeleri gerektiğine inandıklarını aktardı.