İngiltere Başbakanı Keir Starmer, görevinden istifa ettiğini açıkladı. 22 Haziran 2026’da, Başbakanlık Ofisi 10 Numara’nın önünde yaptığı açıklamada, başbakanlığa seçildiği günün hayatının en gurur verici günü olduğunu belirtti. Starmer, 6 yıl önce siyasi, finansal ve ahlaki olarak çökmüş bir İşçi Partisi devraldığını ifade etti ve “Bu yolculuk kolay değildi. Bana defalarca partimin bittiği, tarihe karıştığı, seçimlerde tek başına iktidarı olmak bir yana, çoğunluğu dahi elde edemeyeceğimiz söylendi” dedi.
Starmer, İşçi Partisi liderliğinden istifa ettiğini vurgulayarak, “Partimin sorduğu soru, benim bir sonraki genel seçimlere partiyi götürmek için en uygun kişi olup olmadığıdır. Parlamento grubumuzun bu soruya verdiği cevabı duydum ve bunu memnuniyetle kabul ediyorum. Kararımı bu sabah Majesteleri Kral’a da ilettim. Partimden Ulusal Yürütme Komitesi’nden adaylıkların 9 Temmuz’dan başlayarak parlamentonun yaz tatili bitene kadar alınacağı bir takvim belirlemesini isteyeceğim. Parlamento eylülde tekrar toplanmadan önce bir liderin göreve gelmesi sağlanacak. Yarış tamamlanana kadar başbakanlığa devam edecek ve iktidarın düzenli şekilde devredilmesini sağlamak için elimden geleni yapacağım” şeklinde konuştu.