Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2026 yılının Mayıs ayında limanlara uğrayan kruvaziyer sayısının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 artışla 169’a, kruvaziyer yolcu sayısının ise yüzde 10,8 artışla 257 bin 897’ye ulaştığını açıkladı. Bu veriler, son 14 yılın Mayıs ayları içerisinde en yüksek kruvaziyer ve yolcu sayısı olarak kaydedildi.
Bakan Uraloğlu, Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 2026 yılı Mayıs ayına ait kruvaziyer ve yolcu istatistiklerini yazılı bir açıklama ile değerlendirdi. 2026 yılının Ocak-Mayıs döneminde limanlara gelen kruvaziyer sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,2 artışla 324’e, kruvaziyer yolcu sayısının da yüzde 3,9 artışla 455 bin 580’e ulaştığını belirtti.
Mayıs ayında Kuşadası Limanı, 75 kruvaziyer ile 127 bin 670 kruvaziyer yolcu ağırladı. İstanbul limanlarına 31 kruvaziyer gemi ile 59 bin 176 kruvaziyer yolcu, Bodrum Limanı’na 11 kruvaziyer ile 10 bin 889 kruvaziyer yolcu ve diğer limanlara da 52 kruvaziyer ile 60 bin 162 kruvaziyer yolcu geldi. Bakan Uraloğlu, 2026 yılının ilk 5 ayında Kuşadası Limanı’na 129 kruvaziyer uğradığını, ardından 66 gemi ile İstanbul limanlarının ve 26 gemi ile İzmir Alsancak Limanı’nın geldiğini kaydetti.