ABD ordusu, Karayipler’de uyuşturucu taşıdığı iddia edilen bir teknenin vurulduğunu ve bu olayda 2 kişinin yaşamını yitirdiğini açıkladı. Açıklama, ABD Güney Saha Komutanlığı (SOUTHCOM) tarafından, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya hesabından yapıldı.
Açıklamada, istihbarat bulgularının, terör örgütleri tarafından işletilen ve Karayipler’de uyuşturucu kaçakçılığı yaptığı belirtilen bir tekneye dün saldırı düzenlendiği ifade edildi. Saldırıda 2 kişinin öldüğü, 6 kişinin ise hayatta kaldığı belirtildi. ABD askerlerinin herhangi bir zarar görmediği aktarıldı.
Son dönemde ABD ordusunun, uyuşturucu kaçakçılığı yaptığı iddiasıyla Karayipler ve Pasifik Okyanusu’ndaki bazı teknelere yönelik saldırılar düzenlemesi, uluslararası kamuoyunda “yargısız infaz” tartışmalarını gündeme getirdi.