Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Türkiye-Mısır-Pakistan-Suudi Arabistan Dışişleri Bakanları Toplantısı’nın 4’üncüsüne katılmak üzere Mısır’ın başkenti Kahire’yi ziyaret edecek. 20-21 Haziran tarihlerinde gerçekleşecek toplantıda, Fidan’ın Mısır ve diğer ülkelerden yetkililerle de görüşmeler yapması planlanıyor.
Bakan Fidan’ın, ziyaret sırasında ABD ile İran arasındaki savaşı sonlandıran ‘Mutabakat Zaptı’nın imzalanmasından duyduğu memnuniyeti dile getirmesi ve imzacı tarafların çabalarını takdir etmesi bekleniyor. Ayrıca, Pakistan’ın ara buluculuğunun önemine vurgu yapması öngörülüyor. Fidan’ın, Türkiye’nin 60 günlük müzakere sürecinin sonunda kalıcı bir barış anlaşmasına ulaşma çabalarını sürdüreceğini belirtmesi ve taraflar arasındaki uzlaşmayı tehlikeye atabilecek etkenlere karşı dikkatli olunması gerektiğini ifade etmesi planlanıyor.
Bakan Fidan, mekanizma katılımcı ülkeleri arasındaki eş güdüm ve iş birliğinin önemine de dikkat çekecek. 4’lü mekanizmanın kurumsal bir çerçeveye kavuşması ve yeni katılımlarla genişlemesi gerektiğini vurgulaması bekleniyor. Ayrıca, İsrail’in Gazze, Batı Şeria, Kudüs ve Lübnan’daki eylemlerinin sona erdirilmesi için Netanyahu hükümetine yönelik uluslararası baskının artırılması gerektiğini dile getirmesi ve Filistin meselesinin 2 devletli çözüm temelinde nihayete erdirilmesinin Orta Doğu’da barış ve istikrar için önemli olduğuna dikkat çekmesi öngörülüyor.